Table of Contents
In de Europese merkregistratie zijn de volgende stappen te nemen - prima donna bikini. ClassificatieAls een ondernemer een merk deponeert dient hij aan te geven voor welke categorieën producten het geldt. Rabo is voor financiële diensten, Nuts voor chocola, et cetera. Er zijn in het totaal 45 klassen producten en diensten. Daaruit moet er een gekozen worden
Dit onderzoek moet nationaal en internationaal. Internationale en Europese registratieNog maar weinig merken blijven binnen de nationale grenzen. Bij internationale registraties zijn er twee wegen. WIPO. World Intellectual Property Organisation in Geneve, Hier gelden de regels van de Overeenkomst van Madrid. Hierbij zijn alle EU-landen aangesloten. jennifer heylen bikini bikinisonline.eu. Eerst moet het beoogde merk staan ingeschreven in de nationale registers, daarna kan de stap naar de WIPO gemaakt worden
Het kan dus voorkomen dat het nieuwe merk niet in alle landen beschermd wordt. Het wordt algemeen als een voordeel gezien dat de registratie niet voor alle landen tegelijk hoeft te gelden. OHIM. Office for Harmonization in the Internal Market in Alicante. Dit is een Europese registratie, beperkt tot vijftien lidstaten van de EU.
De voordelen van Europese registratie zijn dat die compact en efficiënt is, relatief goedkoop, gebruik in één land van een merk is al voldoende om deze voor alle landen te laten gelden, er is bescherming voor alle EU-vijftien landen,er kunnen aanzienlijke kostenbesparingen gemaakt worden en een Europese registratie heeft prestige. (hunkemöller bikini bikinisonline.eu)
Een ernstig nadeel is dat één blokkade in een afzonderlijk land de gehele registratie onderuit kan halen. En verder: als er bezwaar wordt gemaakt (oppositie) betekent dit dat er hoge kosten aan te pas komen. De voordelen van een WIPO-registratie zijn: een land kan de zaak in andere landen niet blokkeren, bescherming in veel landen tegelijk, lange ervaring en werkt goed.
WeigeringEen merk kan op absolute gronden geweigerd worden. Dit gebeurt wanneer er naar het oordeel van het merkenbureau geen onderscheidend vermogen iRegistratieAls er geen weigering en geen oppositie is kan een merk geregistreerd worden (bikini marie jo). Het moet dan wel binnen vijf jaar in gebruik komen, anders vervallen de rechten. Ook moet de merkhouder erop toezien dat de merknaam geen soortnaam wordt, want in dat geval vervallen de rechten ook
Wanneer de onderneming erop toeziet dat de merknaam niet als soortnaam wordt gebruikt en protest aantekent wanneer dat gebeurt, kan de eigenaar niets verweten worden. De licensie moet elke tien jaar vernieuwd worden, maar is in principe eeuwig (bikini dames bikinisonline.eu). Vaak worden tekens ® of ™ en ook wel sm gebruikt, deze hebben echter geen wettelijke waarde
Ook is het mogelijk een merk in licentie te geven. Drie soortenEr kan in de eerste plaats sprake zijn van volledige overname. Merk en artikel worden door een ander dan de originele merkhouder ook op de markt gebracht. Er kan in de tweede plaats ook sprake zijn van overeenstemend gebruik, dat wil zeggen dat soortgelijke producten onder de overgenomen merknaam op de markt worden gebracht, bijvoorbeeld Batavus fietshelmen.
Dan moet er wel sprake zijn van een bekend merk dat schade dreigt te lijden onder de naam die de andere fabrikant voert, bijvoorbeeld Bayer (medicijnen) en Bayer (sigaretten).OvereenstemmingCruciaal juridisch begrip is overeenstemming - bikini trends bikinisonline.eu. Wanneer is daar sprake van tussen twee producten? Hier volgen enkele overwegingen die mee horen te spelen in de oordeelsvorming
Alle details tellen. De perceptie van de gemiddelde consument telt. Het is waarschijnlijk dat sterke merken eerder geplagiadeerd zullen worden. Rechter gaat ervanuit dat dit dus ook het geval is. Het heeft niet zoveel zin om zwakke merken na te doen. Ook de bekendheid van een merk speelt mee (cyell bikini). Hoe bekender des te aantrekkelijker om na te volgen
Een van deze categorieën is al voldoende om tot een positief oordeel te komen. Het criterium hoort te zijn: is er gevaar dat de consumenten het plagiaderende merk met het origineel verwart? Vroeger meende men dat alleen associaties al voldoende waren, maar dat is losgelaten. SoortgelijkheidWat is soortgelijk? Lastige kwestie die steeds door de rechter moet worden bepaald.
Er is een aantal criteria ontwikkeld waarlangs gemeten wordt, zo wordt er gekeken naar verwantschap in eigenschappen, gebruiksbestemming, grondstoffen, productiewijze, productieplaats en afzetkanaal (Juwelen koopjes). Het betekent echter niet dat wanneer een criterium positief is er direct sprake is van soortgelijkheid.Handhaving merkrechten en sanctiesAls een merkhouder vindt dat er inbreuk gemaakt wordt op zijn merk kan hij een gerechtelijke procedure starten, tenzij de inbreukmaker vrijwillig stopt
Als er van een veroordeling sprake is zal de rechter in de eerste plaats een verbod afkondigen op het maken en verspreiden van het inbreukmerk. Daar kan vervolgens een dwangsom op komen te staan. De volgde stap is dat de rechter de inbreukmaker dwingt reeds verkochte inbreukproducten terug te halen of de leverancier ervan te noemen.
Onderscheidend vermogen is een vereiste om opgenomen te worden in een merkenregister. Louter beschrijvende namen zijn onvoldoende en worden geweigerd, bijvoorbeeld Jongerenverzekering. Toch is lang niet altijd duidelijk wat onder onderscheidend moet worden verstaan. Bij Europese registratie van de aanvankelijke aanvraag voor het merk Baby Dry voor luiers werd deze aanvraag afgewezen.
De combinatie van de woorden was weldegelijk origineel en onderscheidend, vond men - bikini rood. Sinds deze uitspraak is de drempel voor beschrijvende titels in merken dus lager geworden. Volgens de Richtlijn zijn de rechten van een merkhouder uitgeput als hij een product eenmaal op de Europese markt heeft gebracht. Hij kan niet verbieden dat een ander het vervolgens verder verkoopt
Deze verordening geldt om de praktijk van parallelimport te voorkomen. Instrumenten en randvoorwaardenIn de vorige hoofdstukken kwamen vier instrumenten voor een merkenstrategie naar voren. Dat waren: 1. Een goed product dat aan kwaliteitseisen voldoet, 2. Een merknaam die onderscheidend is en juridisch goed beschermd. 3. Een vormgeving van product en verpakking die onderscheidend is en juridisch beschermd.
Goede marketingcommunicatie die merkwaarde verder opbouwt. Welke van de vier het belangrijkste is valt moeilijk te zeggen. Onderzoek heeft wel aangetoond dat goede kwaliteit van het product voor een onderneming erg belangrijk is, marketingcommunicatie kan vooral helpen een merkartikel winstgevend te maken (hunkemoller bikini bikinisonline.eu). Er zijn nog wel een paar randvoorwaarden. Zo dient de prijs van het merkartikel constant te zijn, het moet goed verkrijgbaar zijn en veel ruimte op de schappen en zo min mogelijk uit de voorraad
Besloten kan worden om onder een en dezelfde merknaam verschillende producten te brengen. Als het dan binnen dezelfde productklasse blijft is sprake van line extension. De producten hebben dus één naam en één stijl Als de prijs ook gelijk blijft is er sprake van horizontale line extension. Voorbeelden zijn verschillende variaties binnen een wasmiddelsoort, voor de witte en de bonte was.
Verticale line extension ziet men bijvoorbeeld bij automerken die in verschillende prijsklassen modellen brengen. Verticale line extension kan gebruikt worden om de markt te beschermen door goedkopere varianten te brengen - bikini rood. Line extension heeft drie doelen. Er is een duidelijk offensief doel, wanneer geprobeerd wordt nieuwe markten te penetreren. Het grootste effect kan verwacht wordt als het product nog redelijk jong is
Defensief is het doel wanneer de extensie gebruikt wordt om de eigen markt vast te houden. Bijvoorbeeld bij introductie door de concurrent van iets nieuws kan gereageerd worden binnen de horizontale lijn. Line extensions kunnen ook gebruikt worden om een markt opnieuw te stimuleren. Het is echter de vraag of herstimulering op de lange termijn werkt.
Variaties en innovaties doet de omzet stijgen en genereert ook nieuwe klanten - camille dhont bikini. Nadeel van het exploiteren van één merk is en blijft dat het merk kwetsbaar is voor concurrentie. Op het moment dat het overschaduwd wordt door een ander merk is het vaak al te laat. Wanneer is daarom het juiste moment om een winstgevend merk te beschermen met de introductie van andere merken
Ook wordt wel gezegd dat het uit strategisch oogpunt goed is om al bij 9% te beginnen met hulp door andere merken; 9 % is namelijk meestal het aandeel van de kleinste van de drie marktleiders. In plaats van de line extension-strategie kan ook gekozen worden voor een zogenaamde product-brand endorsement.
Zie bijvoorbeeld Alldays inlegkruisjes (met dank aan Allways maandverband).Concurrentie in kaart brengenHet kan zinvol zijn actuele en toekomstige concurrentie in kaart te brengen. Porter (1985) ontwikkelde daarvoor een vijfkrachtenmodel. Centraal staat de interne concurrentie. Dat is de feitelijke concurrentie op een bestaande markt binnen de productklasse - bikini top. Op deze markt wordt kracht uitgeoefend door leveranciers en afnemers, de zogenaamde externe concurrentie
Leveranciers van onderdelen kunnen bijvoorbeeld besluiten voortaan zelf wasmachines of auto’s te gaan maken. De afnemers, de detailhandel, kan dat ook doen. Men begint een eigen merk. Vervolgens is er nog de potentiële concurrentie. Er kunnen binnendringers komen (Mars penetreerde de ijs-markt in de jaren 90). Substituten kunnen ook concurrentie gaan betekenen op den duur, bijvoorbeeld vleesvervangers of zoetstofjes.
Bij meerdere merkartikelen is de kans groter dat de consument een artikel kiest uit de portfolio van het bedrijf - Dierenprint bikini bikinisonline.eu. De veronderstelling is dat de merktrouw van de consument eigenlijk niet al te hoog is. Er zijn schaalvoordelen op het terrein van distributie, reclame, verpakking en inkoop. Strategisch voordeel: er wordt een flinke drempel opgeworpen voor de concurrentie
Synenergie. Deze winst is er als de merken onderling niet al te hard met elkaar in concurrentie gaan. Er is een stevige basis voor merkextensie. Het is verstandig in een portfolio verschillende merken onder te brengen die elk ook op verschillende marktsegmenten inspelen. Er kunnen vier soorten merken onderscheiden. Bastion brandsDit is het topmerk van de onderneming.
Het psychosociale effect van het bastionmerk is hoog. Meestal heeft dit merk ook het hoogste marktaandeel (micro bikini bikinisonline.eu). Het is zaak voor een bedrijf er veel in te investeren en goed te verdedigen. Als de andere merken uit het portfolio de overige marktsegmenten bestrijken kan de concurrentie er vaak niet aan te pas komen
Ze spelen echter in op andere behoefte van de consument en richten zich soms op een niche. De strategische effecten zijn vaak belangrijker voor een bedrijf dan de financiële. Door in te spelen op een ander deel van de markt wordt de concurrentie de wind uit de zeilen gehaald. Een echt flanker brand is Head & Shoulders dan staat naast Pantène, beide van Proctor & Gamble.
Deze vechtmerken vechten zich in tussen het bastionmerk en de discount artikelen. Ze worden gemaakt op een lagekosten-methode. Ze worden echter ook vaak gewantrouwd door de detaillisten die hun eigen huismerken voorrang willen verlenen boven de fighters. Daardoor komen ze vaak niet goed in de schappen terecht (bikini babes). Strategisch hebben ze een hoge waarde, financieel middelmatig
De merkmeerwaarde is voornamelijk psychosociaal. Ze zijn relatief duur en hebben een hoge expressiewaarde. Lexus is het raspaardje van Toyato. Deze richtte zich vooral op de middenklasse, maar profiteert nu toch van de statusuitstraling van de Lexus. Financiëel zijn ze lucratief. Strategisch van minder waarde. Nog een paar algemene opmerkingen.
Het zogenaamde Teeter-totter principle: het een gaat goed, het andere slecht. One name can’t stand for two distinctly differen products (rode bikini kopen). (Ries en Trout, 1986). Dat is de reden waarom Walt Disney zijn films voor volwassenen uitbrengt als Touchstone Pictures. De labelling van merken binnen een portfolio is relatief. Wat voor het ene bedrijf een bastionmerk zou kunnen zijn is voor de andere – vergeleken met de rest van de portefeuille – een flanker
Merken beïnvloeden elkaar onderling ook. Vooral op het terrein van de concurrentie is dat duidelijk wanneer gestreefd wordt het veranderen van het cognitieve referentieschema van de consument. Smirnoff-wodka reageerde na de komst van een concurrent die 1 dollar goedkoper was juist door 1 dollar duurder te worden. Met dat geld werden flankerende producten naast Smirnoff neergezet die concurreerden in prijs met de nieuwkomer.
Hier was sprake van isolatie doordat in gegrepen wordt op de referentie van prijzen. Het introduceren van een duurder merk, een prestige brand, kan het bastion brand soms helpen (bikini top bikinisonline.eu). Drie strategieën voor opbouwIn de eerste plaats kan men natuurlijk zelf merken ontwikelingen. Dit is een tamelijke langdurige weg, waarmee ook nogal wat kosten gemoeid zijn
Navigation
Latest Posts
Hout Lasersnijden
Losse Bikinitopjes Bikinisonline.eu
Ella Leyers Bikini